SamTalsDag

Det är dags för att se världen med nya perspektiv, och bli med på SamTalsDagen!

När?
SamTalsDag kommer att äga rum på söndagen den 2:a maj klockan 13.00 – 17.00. i Möllevångsgruppens lokaler i Södra Parkagatan 27a.

Vad?
SamTalsDag är ett evenement med fokus på goda samtal. Med goda samtal menar jag samtal som får dig till att tänka, betänka, se nytt, undra och förstå. I tre månaders tid har jag arbetet med samtal på olika vis; genom att ha samtal, arrangera samtal mellan folk som inte känner varanda och sprida dokumenterade samtal till lyssnare. I detta evenementet kommer det att finnas tre olika former för samtal; «Samtal», «Brobyggarsamtal» och «Gruppsamtal».

Deltagande?!
Jag behöver en grupp samtalsdeltagare som är intresserade av att ha samtal med främmande människor. Jag behöver människor från olika discipliner och åldersgrupper- men du väljer själv om du vill komma som «människa», «tonåring» eller «sjuksjöterska». Skriv till writeaste@gmail.com och berätta för mig vilken (vilka) samtal du är intresserad av.

Vem är jag?
Jag är student på Malmö Högskola, studerar interaktionsdesign, och arbetar nu med min avslutande uppsats. Jag arbetar med samtal för, på trots av många andra goda förmedlingsmöjligheter (film, musik, text o.s.v.), är det i samtalen att jag känner jag kommer närmast andra människor och deras livskunskap, tankar och handlingar- som expanderar horisonten och får mig att förstå mer av värden. (Halleluja! Men jag menar det.)

Läs mer i den här pdf:en >>

//Åste Laberg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till SamTalsDag

  1. Magnus skriver:

    Hejsan! Vilken rolig idé! Dessvärre missade jag mötet den 2:a maj, kommer det fler sådana här Samtalsdagar??

Kommentera

